Leiderschap in commerciële organisaties, LCO 3.0

LCO 3.0 is de opleiding voor iedereen die Integraal Management vanuit een commerciële invalshoek wil inrichten of daar een bijdrage aan wenst te leveren. LCO 3.0 gaat verder dan de 3.0 gedachte en aanpak. De opleiding behandelt alle aspecten van de integrale bedrijfsvoering maar voegt daaraan toe: basiskennis psychologie en de laatste inzichten op het gebied van commercie en communicatie.

De praktijk heeft ons geleerd dat succesvol Integraal Management leunt op mensenkennis. Vandaar onze aandacht voor Basiskennis Psychologie. In de Basiskennis Psychologie houden we ons bezig met het innerlijk leven (kennen, voelen en streven) en het gedrag van de mens. Het doel, als aandachtspunt binnen LCO 3.0, is het verwerven van kennis omtrent het doen en laten van mensen, zowel in hun alledaagse omgang als tijdens de werkzaamheden/samenwerking. De inzichten helpen ons om meer succesvol te zijn. Veel van de onderwerpen vinden we ook terug in MVO/MBO. De 3.0 gedachte/aanpak loopt als rode draad door alle onderwerpen van het Integraal Management.

Over Integraal Management is al erg veel geschreven. Wij hanteren de verklarende tekst die op Wikipedia te vinden is. Integraal Management is sinds de jaren ’80 van de 20e eeuw een veelvuldig toegepast organisatieprincipe.

Er zijn bedrijven die de activiteiten overwegend centraal organiseren en bedrijven die dit decentraal doen. Integraal management past bij decentraal werken, waarbij organisatieonderdelen grotendeels hun gang kunnen gaan.

Organisatieonderdelen moeten vanuit het centrale bestuur duidelijk omschreven taken krijgen en de managers moeten begrijpen hoe de eigen taken samenhangen met andere taakgebieden in de organisatie om de doelstellingen van het geheel te kunnen realiseren. Integraal management betekent dat een afdeling of bedrijfsonderdeel volledig verantwoordelijk en bevoegd is op zijn eigen taakgebied, doelstellingen, werkproces, medewerkers en middelen. Daarnaast is een afdeling of bedrijfsonderdeel verantwoordelijk voor de interfaces met andere afdelingen of bedrijfsonderdelen, terwijl de interfaces door het centrale bestuur worden bepaald en beheerd.

Het centrale bestuur handelt overeenkomstig het subsidiariteitsbeginsel: “decentraal, tenzij …” en legt de beslissingsbevoegdheid op het laagst mogelijke niveau. In een organisatie waar integraal management als besturingsfilosofie wordt gehanteerd, wordt aan het management en uiteindelijk aan alle medewerkers niet alleen een taak opgedragen, maar ook de daarvoor nodige ruimte en vrijheid gegeven bij de uitvoering. Het bewaken van het totale – integrale – resultaat en het stellen van de kaders waarbinnen de vrijheid kan gelden, vormen de hoofdverantwoordelijkheden van het centrale bestuur.

Inhoud LCO 3.0

  1. Wat is LCO 3.0
  2. Strategisch Management
  3. De voorwaardelijke driehoek/Organisational Behaviour
  4. Verandermanagement vanuit het verdienmodel
  5. Commercieel Management
  6. Financieel Management, centraal staat de positieve cashflow
  7. Operations & Supply Chain Management
  8. Informatie- & Communicatiemanagement waaronder Community Management
  9. Leiderschap
  10. Project Management
  11. 0 resultaten

Voor wie is deze opleiding interessant?

  • Salesmanagers en verkoopleiders;
  • Marketingmanagers, social media managers en community managers;
  • Directieleden en managementteams die in samenwerking de klant centraal willen stellen en de organisatie daarna wensen in te richten.

Deze opleiding verzorgen we ook Incompany, de opleiding wordt dan volledig naar uw organisatie ingericht en opgebouwd.
Maak het verschil voor uw klanten en vraag onze uitgebreide brochure door een mail te sturen naar info@opportunitygroup.nl

45-Didactiek-V2

 

46.Leiderschap


Geplaatst op 17 december 2014

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer