Blog

Fietsen voor het goede doel: Energy4all

11/02/2015

Op zaterdag 7 februari en zondag 8 februari stond voor de vijfde keer op rij onze stamppottentocht op het programma, met deze keer een aantal dikke testbikes van Specialized. Een ATB-tocht door de prachtige bossen van ’s-Heerenberg, met totaal 50 deelnemers aan de start voor een rit van 15,...

ATB-tocht weekend 7 en 8 februari 2015 voor het goede doel bij Opportunity Group

06/01/2015

Voor de vijfde keer op rij staat de stamppottentocht weer op het programma! Dit keer maken we er een stamppottenweekend van, waarbij je kunt inschrijven op één van de dagen. Een ATB-tocht door de prachtige bossen van ’s-Heerenberg met na afloop van de tocht een heerlijk stamppottenbuffet om weer...

2015 het jaar van DOEN! Praat niet over het gewenste gedrag, laat doen-gedrag zien!

05/01/2015

In de wereld van topsporters is het algemeen bekend dat intensieve trainingen afgewisseld moeten worden met rustperiodes. Je lijf en geest moeten af en toe even letterlijk en figuurlijk tot rust komen. In de afgelopen weken hebben veel mensen rondom de feestdagen de gelegenheid gehad om bij te komen...

Kerst/Nieuwjaarsgroet 2014

05/12/2014

  Opportunity Group wenst u fijne feestdagen en een gezond en voorspoedig Nieuwjaar. Ook dit jaar doneert Opportunity Group het bedrag van de kerstgeschenken aan een goed doel. Dit jaar hebben we gekozen voor Energy4All. Peter, Jan, Paul, Johan, Dennis en Hedwig —

Boekintroductie Bouwen 3.0

18/09/2014

  De bouw staat niet stil, nieuwe inzichten en kansen worden aangegrepen om organisaties in te richten voor de toekomst. Ben je werkzaam in de bouwkolom, dan mag je deze boekintroductie niet missen! Het is essentieel dat organisaties hun waarde (toegevoegde waarde) vergroten en concurrentievoordeel nu borgen. Concurrentievoordeel bestaat bij...

Een cross-channel-organisatie, kennis van de resultaten

24/06/2014

De resultaten van een cross-channel-organisatie worden gevoed vanuit meerdere invalshoeken (motivatoren). Het resultaat is een balans tussen het juiste gedrag en financiële prestaties. Door invloed uit te oefenen op het gedrag ontstaan de gewenste resultaten. Door dit consequent in alle kanalen toe te passen, krijgt u de Balanced Performance...

Activiteiten- en Conversiemanagement

Over activiteitenmanagement en conversiemanagement doen veel wilde verhalen de ronde. In essentie gaat het om de vragen hoeveel inspanning we moeten leveren en welke activiteiten we moeten verrichten om een klant bij ons te krijgen en te houden. Activiteitenmanagement is een middel om het doel te realiseren, omzet te...

Cross-functionele teams

Cross-functionele teams worden samengesteld vanuit diverse organisatieonderdelen en partners. Een cross-channel-organisatie werkt in meerdere kanalen met medewerkers en partners samen. Vanuit een cross functioneel team kan daarom goed een cross-channel-organisatie opgezet worden. Dit is niet alleen efficiënt, ook de snelheid van handelen neemt zo toe. Het delen van relevante...

Het inzetten van medewerkers in verschillende kanalen

26/05/2014

Het inzetten van medewerkers en partners in verschillende kanalen kan bijdragen aan het reduceren van de integrale kostprijs. Hoe? Medewerkers kunnen in meerdere kanalen worden ingezet, waar ze voorheen in één kanaal actief waren. Dit geeft voordelen met betrekking tot kennisdeling én draagt bij aan de motivatie van de...

Time-to-market

De snelheid van websites en webwinkels wordt steeds belangrijker en wordt als onderdeel gezien van de Time-to-market van uw kanalen. Bent u hiermee bezig? Time-to-market is zeker niet alleen een spel van logistiek maar van alle kanalen, en zeker van alle processen die voor interactie met de klant zorgen....

Leanmanagement en Risicomanagement voor Efficiency

Een eerste motivator is de efficiency die een organisatie nastreeft. We spreken van efficiency zodra we de juiste activiteiten op de meest slimme wijze voor onze klanten uitvoeren. Wat betekent dit voor het resultaat? Efficiency betekent dat u het slimmer doet dan de concurrentie en dat u daarmee onderscheidend...

Sturen op output

De financiële organisatie is, in één van haar rollen, adviseur van de directie en van lijnmanagers. In een 3.0-organisatie, waarin we mogelijk anders georganiseerd zijn, is het wenselijk dat er advies wordt gegeven aan alle resultaatverantwoordelijken. Met dit advies kan men bijsturen om het beoogde resultaat te realiseren. Sturen...

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer