Blog

Leanmanagement en Risicomanagement voor Efficiency
26/05/2014Een eerste motivator is de efficiency die een organisatie nastreeft. We spreken van efficiency zodra we de juiste activiteiten op de meest slimme wijze voor onze klanten uitvoeren. Wat betekent dit voor het resultaat? Efficiency betekent dat u het slimmer doet dan de concurrentie en dat u daarmee onderscheidend...

Sturen op output
De financiële organisatie is, in één van haar rollen, adviseur van de directie en van lijnmanagers. In een 3.0-organisatie, waarin we mogelijk anders georganiseerd zijn, is het wenselijk dat er advies wordt gegeven aan alle resultaatverantwoordelijken. Met dit advies kan men bijsturen om het beoogde resultaat te realiseren. Sturen...

Coaching is kennis maken & kennis delen
28/04/2014Coachen is een interventie die alleen succesvol is als de coachee (de persoon die gecoacht wordt) er voor open staat. Een goede coach is in staat, middels het stellen van vragen, inzicht te geven wat leidt tot antwoorden op vragen op vele terreinen. Een coach zoekt naar de relatie...

Een goede klant-DNA-analyse
Als we weten dat we ons in een veranderende markt niet meer kunnen onderscheiden in onze producten, hoe kunnen we dan waarde toevoegen aan ons aanbod? De toegevoegde waarde voor een klant begint bij een goede DNA-analyse. Vanuit de missie, de visie en de strategie van een klant kunnen...

De BACPAC-methode
De BACPAC-methode is ontwikkeld om het maximale te halen uit het vervullen van de wensen van uw klant vanuit een gedegen behoefte-inventarisatie. In verschillende technieken wordt de nadruk gelegd op de vaardigheid. In de BACPAC-methode gaan we uit van de bedrijfsvoering van de klant en leggen we uiteindelijk het...

Persoonlijke effectiviteit
De houding van een medewerker en op welke wijze een leidinggevende er invloed op kan uitoefenen, staan centraal in een 3.0-organisatie. Of u nu medewerker, manager of DGA bent, voor ons allemaal vindt persoonlijke ontwikkeling immers dagelijks plaats. We zijn ons er alleen niet altijd van bewust.Persoonlijke effectiviteit gaat...

Succesvolle mensen
10/04/2014Vanuit een mooie CommiGraphic hebben we de belangrijkste eigenschappen van succesvolle mensen op een rijtje gezet. Bent u geïnteresseerd, bekijk dan het onderstaande overzicht!

Tips & Tricks: een artikel van Peter in Installateurszaken
07/04/2014Voor Installateurszaken schreef Peter het artikel ‘Tips & Tricks’ Klik op het magazine hieronder om het artikel te lezen.

De kenmerken van de betere leiderschapsstijl
25/03/2014De betere leiderschapsstijl kenmerkt zich door: Leren en ontwikkelen. Geef medewerkers uitdaging, verantwoordelijkheid en bevoegdheid om hun taken naar behoren uit te voeren; Verbinden. Verbind met anderen en bouw aan relaties door samenwerkingsverbanden aan te gaan; Inspireer. Creëer arbeidsomstandigheden die inspirerend en uitdagend zijn; Voldoening. Geef ondersteuning waar nodig,...

De instrumenten voor leiddinggeven
In een 3.0-organisatie zijn we bezig met coaching, intervisie en maken we keuzes op het gebied van didactiek. Wanneer zetten we wat in en bij welke instrumenten? Bij het maken van een juiste keuze uit instrumenten, betrekken we de ideeën van situationeel leidinggeven, een model dat erg in de...

De kunst van het overdragen van kennis en vaardigheden
Didactiek is de kunst van het overdragen van kennis en vaardigheden. Hoe men dit doet, dat is precies de kunst. De juiste keuze van interventietechnieken is doorslaggevend. Coachen, intervisie, reflectie maar ook het ontwikkel-leergesprek zijn vormen van interventies. In de volgende CommiGraphic hebben we een didactiek opgenomen die ons...

De meest lastige taak van een leidinggevende
Leidinggeven is naast plannen, organiseren en beheersen, wellicht de meest lastige taak van een leidinggevende. Waarom eigenlijk? Plannen, organiseren en beheersen zijn taken die beter aan te leren zijn dan leidinggeven. Bij deze laatste taak komt namelijk veel vanuit de persoon zelf naar voren. Het Peterprincipe stelt dat een...