Blog

Coaching is kennis maken & kennis delen

28/04/2014

Coachen is een interventie die alleen succesvol is als de coachee (de persoon die gecoacht wordt) er voor open staat. Een goede coach is in staat, middels het stellen van vragen, inzicht te geven wat leidt tot antwoorden op vragen op vele terreinen. Een coach zoekt naar de relatie...

Een goede klant-DNA-analyse

Als we weten dat we ons in een veranderende markt niet meer kunnen onderscheiden in onze producten, hoe kunnen we dan waarde toevoegen aan ons aanbod? De toegevoegde waarde voor een klant begint bij een goede DNA-analyse. Vanuit de missie, de visie en de strategie van een klant kunnen...

De BACPAC-methode

De BACPAC-methode is ontwikkeld om het maximale te halen uit het vervullen van de wensen van uw klant vanuit een gedegen behoefte-inventarisatie. In verschillende technieken wordt de nadruk gelegd op de vaardigheid. In de BACPAC-methode gaan we uit van de bedrijfsvoering van de klant en leggen we uiteindelijk het...

Persoonlijke effectiviteit

De houding van een medewerker en op welke wijze een leidinggevende er invloed op kan uitoefenen, staan centraal in een 3.0-organisatie. Of u nu medewerker, manager of DGA bent, voor ons allemaal vindt persoonlijke ontwikkeling immers dagelijks plaats. We zijn ons er alleen niet altijd van bewust.Persoonlijke effectiviteit gaat...

Succesvolle mensen

10/04/2014

Vanuit een mooie CommiGraphic hebben we de belangrijkste eigenschappen van succesvolle mensen op een rijtje gezet. Bent u geïnteresseerd, bekijk dan het onderstaande overzicht!

Tips & Tricks: een artikel van Peter in Installateurszaken

07/04/2014

Voor Installateurszaken schreef Peter het artikel ‘Tips & Tricks’ Klik op het magazine hieronder om het artikel te lezen.  

De kenmerken van de betere leiderschapsstijl

25/03/2014

De betere leiderschapsstijl kenmerkt zich door: Leren en ontwikkelen. Geef medewerkers uitdaging, verantwoordelijkheid en bevoegdheid om hun taken naar behoren uit te voeren; Verbinden. Verbind met anderen en bouw aan relaties door samenwerkingsverbanden aan te gaan; Inspireer. Creëer arbeidsomstandigheden die inspirerend en uitdagend zijn; Voldoening. Geef ondersteuning waar nodig,...

De instrumenten voor leiddinggeven

In een 3.0-organisatie zijn we bezig met coaching, intervisie en maken we keuzes op het gebied van didactiek. Wanneer zetten we wat in en bij welke instrumenten? Bij het maken van een juiste keuze uit instrumenten, betrekken we de ideeën van situationeel leidinggeven, een model dat erg in de...

De kunst van het overdragen van kennis en vaardigheden

Didactiek is de kunst van het overdragen van kennis en vaardigheden. Hoe men dit doet, dat is precies de kunst. De juiste keuze van interventietechnieken is doorslaggevend. Coachen, intervisie, reflectie maar ook het ontwikkel-leergesprek zijn vormen van interventies. In de volgende CommiGraphic hebben we een didactiek opgenomen die ons...

De meest lastige taak van een leidinggevende

Leidinggeven is naast plannen, organiseren en beheersen, wellicht de meest lastige taak van een leidinggevende. Waarom eigenlijk? Plannen, organiseren en beheersen zijn taken die beter aan te leren zijn dan leidinggeven. Bij deze laatste taak komt namelijk veel vanuit de persoon zelf naar voren. Het Peterprincipe stelt dat een...

Fietsen voor het goede doel: Energy4all

24/02/2014

Zondag 16 februari stond voor de vierde keer op rij onze stamppottentocht op het programma. Een ATB-tocht door de prachtige bossen van ’s-Heerenberg. Er verschenen ruim 40 deelnemers aan de start voor een rit van 25 of 30 kilometer met voor het eerst dit jaar een groep Lady Bikers....

DOEN-gedrag

Binnen commerce 3.0 gaan we uit van de kernkwaliteiten van mensen. Dit noemen we ook wel de “intrinsieke motivatie”. De simpele opvatting dat mensen dingen doen die ze graag willen doen, is hier het uitgangspunt. Bij X-level Learning gaan we ervan uit dat willen, voelen en denken in lijn...

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer