Leanmanagement en Risicomanagement voor Efficiency
Een eerste motivator is de efficiency die een organisatie nastreeft. We spreken van efficiency zodra we de juiste activiteiten op de meest slimme wijze voor onze klanten uitvoeren. Wat betekent dit voor het resultaat?
Efficiency betekent dat u het slimmer doet dan de concurrentie en dat u daarmee onderscheidend bent, althans, vanuit de visie van de klant. Leanmanagement en risicomanagement zijn de basis ingrediënten voor efficiency. We bereiken dit niveau van efficiency zodra we activiteiten koppelen aan behoeften van onze doelgroep. Slimmer werken staat daarmee gelijk aan een lagere kostprijs dan die van de concurrentie.
Toegevoegde waarde maakt dat klanten bereid zijn een verkoopprijs te accepteren die niet de laagste is maar wel “marktconform”. Met efficiency snijdt het mes aan twee kanten (toegevoegde waarde en lagere kostprijs) en zo vergroot u het rendement van uw werkzaamheden. Onderstaande CommiGraphic toont de relatie tussen de relevantie van de prijs ten opzichte van de toegevoegde waarde.
Terug naar overzicht
Geplaatst op 26 mei 2014