Aandachtspunten voor de visie van een 3.0-organisatie

In de visie van een 3.0-organisatie komen een aantal specifieke aandachtspunten aan bod. We noemen er zes:

  1. De visie geeft richting aan de organisatie. Alle stakeholders hebben de neuzen in dezelfde richting staan;
  2. De visie moet enthousiasmeren en inspireren. Hiervoor zetten we, onder andere, de gekozen media in die we hebben geselecteerd;
  3. De visie onderscheidt zich van concurrenten in de bedrijfskolom in de bepaalde mix van verschillende kanalen en media. Daarbij is de mix afgestemd op het gebruik van media van de klant. Dat maakt deze organisatie uniek en authentiek;
  4. Uit de visie spreekt een winnaarsmentaliteit. Niet om winnaar voor een dag te zijn, maar om een langere periode leidend te zijn;
  5. Een visie is altijd in ontwikkeling en blijft in ontwikkeling omdat de organisatie anticipeert op de bewegingen in de markt. Met zo’n visie drukt de organisatie uit dat zij de ontwikkelingen volgt en sociale media een belangrijke rol laat spelen;
  6. Een 3.0-organisatie staat voor kennis maken en kennis delen. Dit dient naar voren te komen in de visie van de organisatie. Hoe gaat u kennis maken en kennis delen met uw klanten en overige stakeholders?

rp_kennismaken.png

Terug naar overzicht

Geplaatst op 18 februari 2013

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer