Cross-functionele teams

Cross-functionele teams worden samengesteld vanuit diverse organisatieonderdelen en partners. Een cross-channel-organisatie werkt in meerdere kanalen met medewerkers en partners samen. Vanuit een cross functioneel team kan daarom goed een cross-channel-organisatie opgezet worden. Dit is niet alleen efficiënt, ook de snelheid van handelen neemt zo toe. Het delen van relevante kennis kan eenvoudiger plaatsvinden omdat de juiste disciplines in het team vertegenwoordigd zijn en men gezamenlijk werkt aan het realiseren van de organisatiedoelstelling.
Hiermee voorkomt u bijvoorbeeld dat de webanalytics niet worden opgesteld vanuit diezelfde organisatiedoelstelling. Een veelvoorkomende fout!

De kwaliteit van uw diensten en/of producten neemt toe zodra u in teams samenwerkt. Kwaliteit is weliswaar een subjectief begrip; elke klant beleeft kwaliteit anders. Voor elke klant gaat het er immers om dat voor hém de juiste activiteiten worden uitgevoerd op de meest slimme wijze en met de beste timing. Dat maakt een organisatie onderscheidend en dan ervaart de klant de kwaliteit van de dienstverlening. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de productie van een apparaat. De juiste activiteiten, juiste keuze uit onderdelen en productiemiddelen zorgen gezamenlijk voor een goed product. Als de logistiek vervolgens optimaal werkt en de promotie in de diverse kanalen tot effect leidt, voelt de klant dat er een kwalitatief goed product is geleverd.

02. Driehoek EET

Terug naar overzicht

Geplaatst op 24 juni 2014

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer