De cross-channel-benadering

Bij een cross-channel-benadering zetten we de klant centraal en volgen we zijn gebruik van diverse kanalen en zijn gedrag daarbij. Ook bekijken we het schakelgedrag van de klant tussen de diverse kanalen. De uitdaging ligt vervolgens in het kiezen van het juiste moment om de klant te benaderen en de juiste boodschap aan te reiken via het juiste kanaal. Een 3.0-organisatie denkt en handelt vanuit de visie van de klant.Enkele voorbeelden van kanalen die tegenwoordig toegepast worden:

  •                Persoonlijke verkoop, face-to-face;
  •                Telefonisch contact. Zowel voor verkoopdiensten als voor service en ondersteuning;
  •                E-mail contact;
  •                Internet. Websites voor informatie, verkoop en ondersteuning;
  •                Smartphones en tablets;
  •                Sociale media waaronder LinkedIn, Twitter, Facebook;
  •                Blogs. Blogs worden al vaak gezien als apart kanaal voor kennis maken en kennis delen;
  •                Televisie en televisie op internet.

 

De rol van nieuwe media

Terug naar overzicht

Geplaatst op 4 april 2013

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer