De kernwaarden van een 3.0-organisatie

Kernwaarden van een organisatie werken we vanuit meerdere standpunten uit. Denk aan kernwaarden vanuit medewerker, aandeelhouder, klanten of maatschappij. Voor een 3.0-organisatie is ons advies om de klant en de medewerker centraal te stellen. Als de klanten en de medewerkers tevreden zijn, wordt de aandeelhouder dat namelijk ook.

Kernwaarden hebben een duidelijke relatie met de cultuur van de organisatie en de wijze waarop de organisatie wordt aangestuurd. Voorbeelden van kernwaarden voor een 3.0-organisatie zijn:

  • Maatschappelijk verantwoord zijn;
  • Kennis maken en kennis delen;
  • Klantgericht zijn;
  • Resultaatgericht zijn;
  • Open en transparant zijn;
  • Betrokken zijn;
  • Innovatief zijn;
  • Altijd in contact met onze klanten blijven;
  • Plezier in het werk hebben;
  • Winst maken vanuit een langetermijnperspectief.

Relevant hierbij is om de kernwaarden in het kort uit te schrijven en aan te geven in welke context de organisatie de kernwaarden wenst uit te stralen.

rp_13.-De-pijlers-en-opstelling-van-cultuur.jpg

Terug naar overzicht

Geplaatst op 11 maart 2013

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer