Het inzetten van medewerkers in verschillende kanalen

Het inzetten van medewerkers en partners in verschillende kanalen kan bijdragen aan het reduceren van de integrale kostprijs. Hoe?

Medewerkers kunnen in meerdere kanalen worden ingezet, waar ze voorheen in één kanaal actief waren. Dit geeft voordelen met betrekking tot kennisdeling én draagt bij aan de motivatie van de medewerker. Als persoonlijke doelen aansluiten bij organisatiedoelen en als medewerkers onderling samenwerken leidt dit meestal tot een verhoging van de productiviteit. Een cross-channel-organisatie maakt dit vanuit zijn opzet al mogelijk. Een gevarieerde functie-inhoud maakt werken ook leuker.

Medewerkers die hun werk als prettig en uitdagend ervaren, zoeken meestal naar een antwoord op de vraag: “Hoe kan het nog beter?” Zo’n houding draagt bij aan het opheffen van overbodige activiteiten. Dit noemen we het reduceren van faalkosten. Het gaat daarbij om kosten van activiteiten die erin geslopen zijn, maar vanuit de visie van de klant niet nodig zijn. Vanuit Leanmanagement wordt hieraan gewerkt, een organisatie komt een heel eind door gezond verstand te gebruiken en medewerkers te motiveren attent te reageren op ‘lege’ activiteiten.

 

De rol van nieuwe media

Terug naar overzicht

Geplaatst op 26 mei 2014

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer