Community Management 3.0

Binnenkort starten we de opleiding Community Management 3.0. De opleiding voor iedereen die in de B2B zijn klanten, medewerkers en overige stakeholders serieus neemt.
Creëer contactmomenten en verbeter de contactkwaliteit op een wijze die passend wordt ervaren door de community. Hieronder alvast wat tips die als een rode draad door de opleiding heen loopt. Tips om community management goed voor elkaar te krijgen:

  1. Zorg voor een uniek en exclusief aanbod vanuit een heldere strategie;
    1. Waar gaan we voor & waar staan we voor;
    2. Is de strategie helder?
    3. Is er sprake van een goed werkend verdienmodel?
  2. Word ‘content owner’ door eigen content te realiseren;
    1. Content moet relevant en persoonlijk zijn;
    2. Werk aan co-creatie;
  3. Bouw een eigen community;
    1. Denk aan uniformering van behoeften bij samenstelling van communities;
  4. Werk samen met concurrerende partijen;
    1. Versterk zoveel als mogelijk elkaars propositie;
  5. Bied een naadloze Customer Journey;
    1. Verdiep je in de emotionele Customer Journey;
    2. Werk met de functionele aspecten om verbindingen te leggen;
  6. Wees authentiek door bijvoorbeeld een persoonlijke boodschap mee te geven;
    1. Mensen doen zaken met mensen, ondernemers voor ondernemers;
  7. Verbeter de prestaties door kleine stappen te nemen;
    1. Kies voor een focus en innovatiestrategie, innoveer door kleine aanpassingen te testen en leer van de feedback. Werk met actieve reflectiepanels;
  8. Kijk naar en leer van concurrenten en toonaangevende bedrijven/organisaties vanuit andere branches;
  9. Omarm je personeel;
    1. Betrokken medewerkers zorgen voor betrokken klanten;
  10. Neem de leiding, want leiderschap is geen vies woord;
    1. Faciliteer als leiding alle aspecten van het community denken en neem zelf actief deel aan de werkwijzen, aanpak en berichtgeving. Zorg voor content vanuit eigen ervaringen.

Community Management 3.0 is een aanpak/proces waarin de online wereld en de fysieke wereld worden gekoppeld. Living the Brand is het doel! De geplande data, 1e opstap 2015, voor de opleiding, start 15.00 uur en afronding rond 21.00 uur, zijn:

  • Maandag 2 maart;
  • Dinsdag 24 maart;
  • Donderdag 16 april;
  • Maandag 11 mei;
  • Woensdag 10 juni;
  • Donderdag 30 juni.

In de brochure (klik voor download) leest u alles over deze moderne en inspirerende opleiding die aantoont dat community management daadwerkelijk omzet oplevert en rendement laat stijgen.

Meld je aan via Peter@opportunitygroup.nl of bel 0314-675170.

43-Communitymanagement 3.0

Terug naar overzicht

Geplaatst op 11 februari 2015

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer