Past u Informatie Management goed toe in uw organisatie?

Informatie Management omvat meer dan technische en functionele aspecten. Belangrijk is dat we eerst organiseren voordat we automatiseren en bijvoorbeeld overgaan tot aankoop van softwareapplicaties. Organisaties die de klant niet centraal stellen, en automatiseren rondom hun interne organisatie en hun systemen, zien IM blijkbaar niet als een discipline die kan bijdragen aan het inrichten van hun organisatie.
Er zijn voorbeelden genoeg waarin IM goed wordt toegepast. Meestal neemt een organisatie daarbij het initiatief om de informatiebehoeften te organiseren. Als een organisatie bovendien organiseert en automatiseert vanuit de visie van de klant, is dat volgens de visie van een 3.0-organisatie. Ons advies: stel kanalen op en stel informatiebehoeften vast. Koppel deze activiteiten en laat het niet over aan de waan van de dag.

rp_21.-Niveau-in-de-organisatie.jpg

Terug naar overzicht

Geplaatst op 10 januari 2014

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer