Social mediamarketing versus traditionele marketing

Social mediamarketing is veel effectiever dan traditionele marketing. In tegenstelling tot traditionele marketing is deze vorm van marketing namelijk voor iedereen toepasbaar. Ook kleine bedrijven of ondernemingen die niet over enorme marketingbudgetten beschikken, hebben baat bij social mediamarketing. Er zijn veel vormen van social mediasites die ingezet kunnen worden. En daardoor zijn de toepassingsmogelijkheden heel groot. De beste manier om social mediamarketing in te zetten, is eerst te bedenken wat u wilt bereiken en vervolgens de passende middelen erbij te zoeken. Belangrijke doelstellingen voor bedrijven die social media inzetten, kunnen zijn:

  • Naamsbekendheid verhogen;
  • Interactie met gebruiker en/of consument faciliteren;
  • Online aanwezigheid bevestigen;
  • Klantenservice verbeteren en feedback ontvangen;
  • Bezoekersaantallen op de website verhogen;
  • Meer (online) verkopen realiseren;
  • Betere posities in de zoekmachines verkrijgen.

Een blog is een van de bekendste, meest gebruikte en gemakkelijkste vormen van social mediamarketing.

rp_Gebruik-Sociale-Media.png

Terug naar overzicht

Geplaatst op 29 april 2013

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer