Time-to-market

De snelheid van websites en webwinkels wordt steeds belangrijker en wordt als onderdeel gezien van de Time-to-market van uw kanalen. Bent u hiermee bezig?

Time-to-market is zeker niet alleen een spel van logistiek maar van alle kanalen, en zeker van alle processen die voor interactie met de klant zorgen. Time-to-market omvat als begrip meer dan alleen snelheid van handelen. Het komt erop neer dat u aansluit bij de werkwijze en handelingen van de klant. Dit noemen we wel timing van de activiteiten. De timing, het op het juiste moment uitvoeren van activiteiten, kan betekenen dat u juist vertraagt. Klanten ervaren het als een goed teken als u in staat bent uw timing te laten aansluiten op die van de klant. Zo biedt u maatwerk en daarmee bent u onderscheidend.

Time-to-market als concurrentiewapen wordt zelden in alle kanalen doorgevoerd al ervaren organisaties dat wel zo. Naar een reden blijft het gissen, wellicht ontbreekt de focus?

rp_02.-Driehoek-EET.jpg

Terug naar overzicht

Geplaatst op 26 mei 2014

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer