Time-to-market
De snelheid van websites en webwinkels wordt steeds belangrijker en wordt als onderdeel gezien van de Time-to-market van uw kanalen. Bent u hiermee bezig?
Time-to-market is zeker niet alleen een spel van logistiek maar van alle kanalen, en zeker van alle processen die voor interactie met de klant zorgen. Time-to-market omvat als begrip meer dan alleen snelheid van handelen. Het komt erop neer dat u aansluit bij de werkwijze en handelingen van de klant. Dit noemen we wel timing van de activiteiten. De timing, het op het juiste moment uitvoeren van activiteiten, kan betekenen dat u juist vertraagt. Klanten ervaren het als een goed teken als u in staat bent uw timing te laten aansluiten op die van de klant. Zo biedt u maatwerk en daarmee bent u onderscheidend.
Time-to-market als concurrentiewapen wordt zelden in alle kanalen doorgevoerd al ervaren organisaties dat wel zo. Naar een reden blijft het gissen, wellicht ontbreekt de focus?
Terug naar overzichtGeplaatst op 26 mei 2014