Waar staat een 3.0-cultuur voor?

Een 3.0-cultuur is een cross-channel-cultuur. Een cultuur die vanuit de wensen en behoeften van de klant is opgebouwd. Een cultuur waarin de normen en waarden van de oprichter/het management/de directie naar voren komen. Een 3.0-organisatie staat voor:

  • Samenwerking;
  • Betrokkenheid;
  • Werken vanuit kernkwaliteiten en “What’s in it for me”;
  • Mens centraal stellen;
  • Verantwoordelijk willen zijn;
  • Openheid;
  • Respect hebben voor elkaar;
  • Sociaal vaardig zijn;
  • Gelegenheid bieden voor veranderen en een continu veranderende omgeving;
  • Duidelijkheid;
  • Transparant zijn;
  • Betrouwbaarheid;
  • Innovativiteit.

Als extra hulpmiddel kunnen de bouwstenen die in ISO 26000 zijn opgenomen erbij betrokken worden om de cultuur op een juiste manier in te richten.

Hierbij staat een CommiGraphic afgebeeld om de cultuur in kaart te brengen, zowel “IST”als “SOLL”.

13. De pijlers en opstelling van cultuur

Terug naar overzicht

Geplaatst op 18 juli 2013

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer