Zijn in uw organisatie de gedragsregels beschreven?

Als het goed is legt een cross-channel-organisatie het gebruik van diverse media vast in gedragsregels. Ook dit is een proces of een instrument binnen een proces. Een proces dat soms vergeten wordt omdat de klant hier niet direct om vraagt in het gebruik van bijvoorbeeld internet en social media. Denk bij het opstellen van gedragsregels aan de volgende vragen:

  1. Wat stellen we beschikbaar voor internet en de sociale media;
  2. Wie maakt er gebruik van;
  3. Wat is de content van de boodschappen;
  4. Wat zijn de regels voor algemeen gebruik van de media;
  5. Wat zijn gedragscodes en nettiquette (omgangsregels nieuwe media).

Neem deze vijf vragen mee bij het opstellen van gedragsregels. Zij worden van belang, om voor derden beschikbaar te stellen. MVO gaat er immers van uit dat de gedragsregels beschreven zijn in uw organisatie.

rp_26.-Gebruik-Sociale-Media.png

Terug naar overzicht

Geplaatst op 10 december 2013

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer