Get Stuff done! Gedrag & activiteiten in organisaties

In een eerdere blog hebben wij het gehad over doen-gedrag. Niet alleen praten over het gewenste gedrag, maar dit vooral laten zien. Organisaties die zich positief onderscheiden, laten veelal zien dat de combinaties tussen de missie, strategie en cultuur goed op elkaar zijn afgestemd.

Als binnen de organisatiecultuur het overgrote deel van de tijd besteed wordt aan focus op het uitvoeren van de juiste activiteiten én het laten zien van het juiste gedrag, dan is de kans groot dat het gewenste resultaat binnen handbereik komt te liggen. Het doen van de juiste dingen op de juiste manier op het moment dat klanten dit (nog niet) van je verwachten, zorgt voor de nodige Customer Delight.

Resultaten en successen komen altijd voort uit activiteiten en gedrag. Het wordt er dus een stuk makkelijker en plezieriger op als iedereen in de organisatie weet welke activiteiten wanneer moeten worden uitgevoerd én welk gedrag er wordt verwacht. Doordat de medewerkers een goed gevoel hebben bij het uitvoeren van de gevraagde activiteiten en het bijbehorende gedrag, nemen de effectiviteit en de positiviteit sterk toe. Succesvolle organisaties, waar klanten graag kopen en medewerkers graag werken, sturen binnen de cultuur op gedrevenheid en doelgerichtheid.

Op dit moment in het jaar is in veel sportcompetities de kampioen bekend. Kijk maar eens rond in je eigen omgeving of in de bekende voetbalcompetities. De ploegen die de prijzen binnenhalen worden vaak gecoacht door een leider die een sterke focus heeft op uitvoering en mentaliteit; kortom activiteiten en gedrag.

Get-stuff-done-01

Veel mensen ervaren dagelijks dat tijd en energie verspild wordt aan zaken die er niet of nauwelijks toe doen. Houd voor de lol maar eens een week bij wat je allemaal hebt gedaan. En bepaal daarna welk % daadwerkelijk heeft bijgedragen aan het realiseren van je plannen. Je zult je wenkbrauwen fronsen! Bepaal verder eens samen hoeveel tijd je investeert in afspraken maken rondom gedrag én hoe vaak je elkaar aanspreekt op gedrag.

Wat is de gedragsnorm in jouw organisatie? Wie beoordeelt wie op het juiste gedrag?
Hoe wordt er beoordeeld op gedrag?

Get Stuff Done = focus op Gedrag en Activiteiten.

Doen-gedrag zorgt voor resultaat waar je van droomt

Bent u benieuwd naar voorbeelden van gedrag dat direct het financiële resultaat heeft beïnvloed? Neem dan vrijblijvend contact op met ons.      info@opportunitygroup.nl

Bekijk ook eens onze site waar je meer interessante blogs vindt >>

Terug naar overzicht

Geplaatst op 21 mei 2015

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer