Blog

Toegevoegde waarde & kanaalontwerp

15/01/2013

Omdat het ontwerpen van een kanaal niet altijd eenvoudig is, kan een hulpmiddel van pas komen. We hebben hiervoor een CommiGraphic ontwikkeld gebaseerd op de toegevoegde waardepropositie van Porter. De propositie is omgebouwd naar een 3.0-uitvoering om de vertaalslag naar de kanalen te kunnen maken. Van belang is de...

De samenhang van businessmodellen

De samenhang van businessmodellen hebben we uitgewerkt in de hieronder afgebeelde CommiGraphic. Vanuit het persoonlijke businessmodel komt het gedrag tot uiting in gewoonten. Als we die gewoonten vasthouden, ervaren we deze als onderdeel van iemands karakter. Prem Radhakishun heeft hierover heldere inzichten op papier gezet. Gewoonten en gedrag komen tot...

Het persoonlijke businessmodel

Het persoonlijke businessmodel is ontstaan vanuit een psychologische benadering van de vraag waarom mensen dingen doen of laten. Het model legt de relatie met intrinsieke motivatie en is gebaseerd op onder meer inzichten van Prof. Dr. Fred Korthagen. Het staat vast dat als mensen hun eigen businessmodel niet helder...

Duurzame strategievorming & ISO 26000

12/12/2012

Commerce 3.0 gaat uit van duurzame strategievorming en houdt rekening met aspecten beschreven in de ISO 26000 richtlijn. De ISO 26000 benoemt 7 generieke principes. Deze principes vormen de basis bij ieder besluit en iedere activiteit die binnen Commerce 3.0 wordt beschreven. Het gaat om de volgende principes: Verantwoordelijkheid...

Kernkwaliteiten en de wil van mensen

Mensen staan voortdurend open om te leren en ervaren. Dit betekent dat er aanbod moet zijn en oog voor het individu. Wat wenst een collega te leren en te ervaren voor zijn eigen ontwikkeling? Commerce 3.0 gaat een stap verder dan de gebruikelijke HR-development-processen. We praten over Cross level...

De drie pijlers onder onderscheidend vermogen

Als organisatie bereiken we onderscheidend vermogen zodra onze klant ons als onderscheidend ervaart en als er sprake is van: Effectiviteit: we doen de juiste dingen voor de klant. We voeren die activiteiten uit die de klant van ons vraagt; Efficiency: we voeren de activiteiten op de meest slimme wijze...

Vaardigheden bij HNW

24/11/2012

Voor het nieuwe werken is kennis en zijn vaardigheden nodig met betrekking tot: MVO; Betrokkenheid; Gedragsverandering; Bekendheid met social media; Netwerkgebruik; Samenwerkingsvormen; Bekendheid met ICT en toepassingen; Aangepaste leiderschapsstijlen; Commerce 3.0.

Het binnenhalen van Generatie Y

De komende tien jaar gaan in Europa naar schatting zo’n veertig miljoen mensen met pensioen. Het werk wat zij doen en de kennis die zij hebben, zal door nieuwe generaties worden overgenomen. Voor organisaties is het dus belangrijk om de nieuwe generatie die de arbeidsmarkt de komende jaren zal...

Gedragsveranderingen bij Het Nieuwe Werken

HNW vraagt in elk geval om een gedragsverandering, zowel van de werknemer als van de werkgever. De werknemer zal eraan moeten wennen dat er in principe geen vaste werkplekken meer zijn. Het is de bedoeling dat men op kantoor de collega’s treft die men nodig heeft om werkzaamheden juist...

Commerce 3.0 & Het Nieuwe Werken

09/11/2012

Het nieuwe werken is onlosmakelijk verbonden met Commerce 3.0 en maakt deel uit van de visie die we in dit boek vastleggen: “hoe gaan we om met de opbouw van een organisatie die wil werken aan een cross-channel-aanpak”. In Commerce 3.0 gaat het om het verrichten van activiteiten op...

Onze maatwerk implementatie-programma's

Bij elk hoofdstuk heeft de Opportunity Group implementatieprogramma’s gebouwd die in maatwerk kunnen worden uitgevoerd. We noemen dit maatwerk uit standaarden, waarbij de standaarden de kwaliteit en de aanpak borgen. Met behulp van e-learning kan binnen een organisatie de kennisdeling en kenniscreatie gestimuleerd worden.

Opbouw 3.0

Het boek Commerce 3.0 behandelt per hoofdstuk een aantal onderwerpen. Daarbij volgen wij de opbouw die overeenkomt met de aanpak van een klassieke 1.0-onderneming, omdat dit een goede basis geeft bij het doorvoeren van veranderingen in een organisatie. We nemen daarbij de algemeen geldende methoden en technieken uit de...

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer