Blog

De 10 stappen van de cross-channel-aanpak

29/04/2013

Hieronder is de cross-channel-aanpak in stappen opgenomen om te komen tot een succesvolle 3.0 strategie. Stel doelstellingen op en bedenk welke kanalen daarbij ingezet kunnen worden; Onderzoek van welke media/kanalen klanten gebruik maken. Duik in rapporten die beschikbaar zijn en bekijk wat concurrenten doen; Stel de doelgroepen vast. Filter...

Social mediamarketing versus traditionele marketing

Social mediamarketing is veel effectiever dan traditionele marketing. In tegenstelling tot traditionele marketing is deze vorm van marketing namelijk voor iedereen toepasbaar. Ook kleine bedrijven of ondernemingen die niet over enorme marketingbudgetten beschikken, hebben baat bij social mediamarketing. Er zijn veel vormen van social mediasites die ingezet kunnen worden....

De inrichtingscriteria voor een 3.0-strategie

04/04/2013

Duidelijke doelstellingen: maak doelstellingen per kanaal/media SMART; Concentratie: concentreer u op uw onderscheidend vermogen; Keuzes: kies kanalen en media vanuit het gebruik van klanten en niet vanuit eigen gevoel en inzichten; Veiligheid: vitale resources zult u moeten borgen. Dit betekent dat u collega’s aan uw organisatie zult moeten binden die essentieel zijn...

Een 3.0 organisatie: In ketens denken

Een 3.0-organisatie denkt niet in het traditionele patroon van leveranciers en afnemers maar in ketens en in posities in een keten.Stel uzelf de vraag hoe vaak u met collega’s praat over: Uw positie in de keten; De geleverde toegevoegde waarde in de keten; De wensen van de klant van...

De cross-channel-benadering

Bij een cross-channel-benadering zetten we de klant centraal en volgen we zijn gebruik van diverse kanalen en zijn gedrag daarbij. Ook bekijken we het schakelgedrag van de klant tussen de diverse kanalen. De uitdaging ligt vervolgens in het kiezen van het juiste moment om de klant te benaderen en...

Het gebruik van nieuwe media

20/03/2013

Persoonlijke verkoop is al sinds jaar en dag een aparte discipline. Waarom zouden nieuwe media dat niet kunnen zijn? Blogs, sociale media en netwerkstructuren zijn de persoonlijke verkoopkanalen van deze tijd.Om succesvol nieuwe media in een organisatie in te zetten is het essentieel dat in zowel de visie, missie,...

Businessdomeinen 3.0

In een businessdomein beantwoorden we drie vragen: Wie zijn onze klanten? Wat zijn hun behoeften? Hoe vullen we deze behoeften in? Door nu een businessdomein te maken zoals deze op dit moment wordt ervaren door uw organisatie (“IST-situatie”) en een businessdomein te maken zoals deze moet worden vanuit de...

De kernwaarden van een 3.0-organisatie

11/03/2013

Kernwaarden van een organisatie werken we vanuit meerdere standpunten uit. Denk aan kernwaarden vanuit medewerker, aandeelhouder, klanten of maatschappij. Voor een 3.0-organisatie is ons advies om de klant en de medewerker centraal te stellen. Als de klanten en de medewerkers tevreden zijn, wordt de aandeelhouder dat namelijk ook. Kernwaarden...

De missie van je organisatie

18/02/2013

De missie van de organisatie komt tot uiting in de cultuur en de strategie van de organisatie. We noemen de missie ook wel het doel van de organisatie. Vragen die kunnen helpen bij het opzetten van een missie zijn de volgende: Wat is de functie van de onderneming in...

Aandachtspunten voor de visie van een 3.0-organisatie

In de visie van een 3.0-organisatie komen een aantal specifieke aandachtspunten aan bod. We noemen er zes: De visie geeft richting aan de organisatie. Alle stakeholders hebben de neuzen in dezelfde richting staan; De visie moet enthousiasmeren en inspireren. Hiervoor zetten we, onder andere, de gekozen media in die...

Het opknippen van je organisatie

Om een 3.0-organisatie te worden, is het van belang een omvangrijke organisatie op te knippen in kleine flexibele eenheden die snel kunnen acteren en reageren op marktbewegingen. Eenheden die de behoeften van klanten/DMU-leden goed kennen en zich dagelijks met deze zaken bezig kunnen houden. De toekomst is aan de...

Stamppottentocht 3 februari 2013

06/02/2013

Zondag 3 februari stond voor de derde keer op rij onze stamppottentocht op het programma. Een ATB-tocht door de prachtige bossen van ’s-Heerenberg. Aan deelnemers ontbrak het niet, er stonden er maar liefst 59 aan de start voor een rit van 15 km of 25 kilometer. Echt een top...

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer