Blog

Cross-functionele teams

24/06/2014

Cross-functionele teams worden samengesteld vanuit diverse organisatieonderdelen en partners. Een cross-channel-organisatie werkt in meerdere kanalen met medewerkers en partners samen. Vanuit een cross functioneel team kan daarom goed een cross-channel-organisatie opgezet worden. Dit is niet alleen efficiënt, ook de snelheid van handelen neemt zo toe. Het delen van relevante...

Het inzetten van medewerkers in verschillende kanalen

26/05/2014

Het inzetten van medewerkers en partners in verschillende kanalen kan bijdragen aan het reduceren van de integrale kostprijs. Hoe? Medewerkers kunnen in meerdere kanalen worden ingezet, waar ze voorheen in één kanaal actief waren. Dit geeft voordelen met betrekking tot kennisdeling én draagt bij aan de motivatie van de...

Time-to-market

De snelheid van websites en webwinkels wordt steeds belangrijker en wordt als onderdeel gezien van de Time-to-market van uw kanalen. Bent u hiermee bezig? Time-to-market is zeker niet alleen een spel van logistiek maar van alle kanalen, en zeker van alle processen die voor interactie met de klant zorgen....

Leanmanagement en Risicomanagement voor Efficiency

Een eerste motivator is de efficiency die een organisatie nastreeft. We spreken van efficiency zodra we de juiste activiteiten op de meest slimme wijze voor onze klanten uitvoeren. Wat betekent dit voor het resultaat? Efficiency betekent dat u het slimmer doet dan de concurrentie en dat u daarmee onderscheidend...

Sturen op output

De financiële organisatie is, in één van haar rollen, adviseur van de directie en van lijnmanagers. In een 3.0-organisatie, waarin we mogelijk anders georganiseerd zijn, is het wenselijk dat er advies wordt gegeven aan alle resultaatverantwoordelijken. Met dit advies kan men bijsturen om het beoogde resultaat te realiseren. Sturen...

Coaching is kennis maken & kennis delen

28/04/2014

Coachen is een interventie die alleen succesvol is als de coachee (de persoon die gecoacht wordt) er voor open staat. Een goede coach is in staat, middels het stellen van vragen, inzicht te geven wat leidt tot antwoorden op vragen op vele terreinen. Een coach zoekt naar de relatie...

Een goede klant-DNA-analyse

Als we weten dat we ons in een veranderende markt niet meer kunnen onderscheiden in onze producten, hoe kunnen we dan waarde toevoegen aan ons aanbod? De toegevoegde waarde voor een klant begint bij een goede DNA-analyse. Vanuit de missie, de visie en de strategie van een klant kunnen...

De BACPAC-methode

De BACPAC-methode is ontwikkeld om het maximale te halen uit het vervullen van de wensen van uw klant vanuit een gedegen behoefte-inventarisatie. In verschillende technieken wordt de nadruk gelegd op de vaardigheid. In de BACPAC-methode gaan we uit van de bedrijfsvoering van de klant en leggen we uiteindelijk het...

Persoonlijke effectiviteit

De houding van een medewerker en op welke wijze een leidinggevende er invloed op kan uitoefenen, staan centraal in een 3.0-organisatie. Of u nu medewerker, manager of DGA bent, voor ons allemaal vindt persoonlijke ontwikkeling immers dagelijks plaats. We zijn ons er alleen niet altijd van bewust.Persoonlijke effectiviteit gaat...

Succesvolle mensen

10/04/2014

Vanuit een mooie CommiGraphic hebben we de belangrijkste eigenschappen van succesvolle mensen op een rijtje gezet. Bent u geïnteresseerd, bekijk dan het onderstaande overzicht!

Tips & Tricks: een artikel van Peter in Installateurszaken

07/04/2014

Voor Installateurszaken schreef Peter het artikel ‘Tips & Tricks’ Klik op het magazine hieronder om het artikel te lezen.  

De kenmerken van de betere leiderschapsstijl

25/03/2014

De betere leiderschapsstijl kenmerkt zich door: Leren en ontwikkelen. Geef medewerkers uitdaging, verantwoordelijkheid en bevoegdheid om hun taken naar behoren uit te voeren; Verbinden. Verbind met anderen en bouw aan relaties door samenwerkingsverbanden aan te gaan; Inspireer. Creëer arbeidsomstandigheden die inspirerend en uitdagend zijn; Voldoening. Geef ondersteuning waar nodig,...

Postbus 50
7040 AB ‘s-Heerenberg
Hinkeman 32
6916 LL Tolkamer

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.